Administratie bijhouden.
Een goede administratie is de basis voor uw btw-aangifte. Er zijn regels voor het bijhouden en bewaren van uw administratie. Ook uw facturen moeten voldoen aan wettelijke eisen.
Wie moeten een btw-administratie bijhouden?
U bent als ondernemer verplicht voor de btw een administratie bij te houden en te bewaren in een voor de belastingdienst controleerbare boekhouding.
Lees verder over…
Facturen maken voor uw btw-administratie: wat moet u daarover weten?
U bent verplicht bepaalde gegevens te vermelden op uw facturen. Ook gelden er regels voor het bewaren en administreren van facturen.
Lees verder over…
Wat administreert u voor de btw?
Hoe u uw administratie opzet, bepaalt u zelf. Uit uw administratie moet duidelijk blijken hoeveel btw u moet betalen en hoeveel btw u van de belastingdienst terugvraagt.
Lees verder over…
Administratie bij zakendoen met het buitenland
Doet u zaken met het buitenland? Dan gelden extra administratieve verplichtingen.
Lees verder over…
Hoe lang moet u uw administratie bewaren voor de btw: 7 of 10 jaar?
Uw administratie bestaat uit alle gegevens over uw onderneming die u vastlegt op papier of op een digitale manier. U bent verplicht uw administratie 7 jaar te bewaren.
Lees verder over…
Btw-identificatienummers controleren
Wilt u het btw-identificatienummer van uw binnenlandse klant controleren? Hier leest u hoe u dit kunt doen.
Lees verder over…
Btw-identificatienummer vermelden op uw website
Hebt u een website? Dan moet u hierop onder andere uw btw-identificatienummer vermelden.
Bron: De Belastingdienst